Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Bezkręgowce

biologia klasa 6 - zwierzęta bezkręgowe - budowa ciała stawonogów - pajęczaki, owady, skorupiaki

Ćwiczenia z biologii dla uczniów klasy 6. Ogólna charakterystyka i różnorodność bezkręgowców (mięczaki, płazińce, pajęczaki, pierścienice, skorupiaki, owady) oraz szczegółowe opracowania dotyczące poszczególnych grup (stawonogi, ślimaki, małże i głowonogi).

W tej sekcji dostępne są następujące materiały do wydruku:

Ogólna charakterystyka bezkręgowców:

  1. Coś się nie zgadza - Wykreślamy słowa, które nie pasują // odp.
  2. Owady inaczej - Kolejność wykonywania działań (do 132)
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  3. Ciekawy owad - Porównywanie ułamków zwykłych
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  4. Co nas łączy? - Wybieramy prawdziwe zdania
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  5. Różnorodnie - Potęgowanie i działania różne do 1000 // odp.

Parzydełkowce, płazińce, nicienie i pierścienice:

  1. Do ataku! - Wybieramy prawidłowe zakończenia zdań
    o parzydełkowcach
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  2. Spryciarze - Wybieramy prawidłowe wyrazy w zdaniach
    o parzydełkowcach
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  3. My, płazińce - Które cechy są wypławka, a które tasiemca?
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  4. W jelicie - Krzyżówka o płazińcach
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  5. Ciekawa grupa - Wybieramy prawidłowe zakończenia zdań
    o nicieniach
    (wersja bc)
    // wersja kol)
  6. Uwaga, pasożyty! - Łączymy ze sobą fragmenty zdań
    o nicieniach
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  7. Stwór z morza - Wybieramy prawidłowe zakończenia zdań
    o pierścienicach i wytyczamy drogę w diagramie
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  8. W świecie pierścienic - Wybieramy poprawne informacje
    o trzech grupach pierścienic
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  9. Wspólna cecha - Liczymy przedstawicieli parzydełkowców, płazińców,
    nicieni i pierścienic
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  10. Trzy grupy - Uzupełnianka wyrazowa dotycząca parzydełkowców,
    płazińców i nicieni
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  11. Co nie pasuje? - Wskaż, które zwierzę nie pasuje
    do pozostałych
    (wersja bc)
    // (wersja kol)

Stawonogi (skorupiaki, pajęczaki, owady):

  1. Morskie pająki - Wskazujemy poprawne informacje
    na temat stawonogów
    (wersja A)
    // (wersja B) // odp.
    A - wersja z podpowiedzią (wskazujemy stolice państw,
    które sąsiadują z Polską)
    B - wersja bez podpowiedzi
  2. Segmenty i stawy - Korzystając z ilustracji, łączymy w pary
    nazwy odcinków odnóży z ich opisami
    // odp.
    biodro, krętarz, udo, goleń, stopa
  3. Mrówka czy pająk? - Klasyfikujemy przedstawicieli stawonogów
    do odpowiednich grup i rozwiązujemy krzyżówki typu jolka
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
    pajęczaki, skorupiaki, owady
  4. Okrywa motyla, skorpiona i raka - Wskazujemy poprawne informacje
    na temat oskórka stawonogów
    wersja A (bc)
    // (kol)
    wersja B (bc) // (kol) // odp.
    A - wersja z podpowiedzią (rozpoznajemy czasowniki)
    B - wersja bez podpowiedzi
  5. Gdzie co mamy? - Korzystając z obrazków i opisów,
    podajemy nazwy wybranych części ciała stawonogów
    (wersja A)
    // (wersja B) // odp.
    A - wersja z podpowiedzią (podano listę potrzebnych słów)
    B - wersja bez podpowiedzi

Mięczaki - Ślimaki:

  1. Świat na jednej nodze - Krzyżówka jolka
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  2. Barwa bogactwa - Test typu prawda/fałsz
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  3. Prawie niezauważalny - Wykreślanka
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  4. Oznaczamy wstężyki - Szyfr // odp.
  5. Zagrożone piękności - Potęgowanie do 1000 // odp.

Mięczaki - Małże i głowonogi:

  1. Zabawa w chowanego - Szyfr matematyczny
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  2. Być mięczakiem - Cechy ślimaków, małżów i głowonogów
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  3. Rodzimy małż - Zagadka matematyczna
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  4. Zasłona dymna - Szyfr (orientacja przestrzenna)
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  5. Owoce morza - Wykreślamy powtarzające się litery
    (wersja bc)
    // (wersja kol)

Sprawdź też materiały do szybkiej powtórki tematu:

Zajrzyj także do gier online:

Zobacz także materiały w innych działach:

Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.