Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

Na skróty:

Wspieramy:

EQ - Dla ambitnych

Rozwój emocjonalny (dla ambitnych) - ćwiczenie

Ćwiczenia, które robiliście do tej pory, były przeznaczone do tego, aby Wasze dzieci rozwijały w sobie inteligencję emocjonalną. Na pewno i Wy na tym skorzystaliście, chociaż trudno tam było o wyzwanie dla Was. Natomiast ćwiczenie, które znajdziecie tutaj, nie bez powodu znajduje się w dziale „Dla ambitnych”. Mam nadzieję, że będzie ono dla Was prawdziwym wyzwaniem.

Jak podwyższyć swoją inteligencję emocjonalną

Z książki wspaniałej terapeutki, Jeanne Segal (która zajmuje się praktycznym wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej) oraz z doświadczenia wyniesionego z pracy zawodowej dowiedziałam się, że istnieją wyraźnie określone sposoby podwyższenia swojego EQ. Sama z nich korzystałam i chciałam się nimi z Wami podzielić.

Emocje i uczucia kontra rozsądek

Jeśli chcesz jasno i klarownie umieć odczytywać to, co czujesz, mieć wpływ na to, jak się czujesz z tym, co czujesz, wiedzieć, jak wykorzystać uczucia do tego, by osiągać cele, rozwiązywać problemy i unikać konfliktów, to musisz wiedzieć nie tylko, jak pracuje Twój mózg, ale również pozbyć się przesądów na temat tego, co jest racjonalne, a co uczuciowe.

Emocje i intelekt

Od zwierząt odróżnia nas przede wszystkim zdolność myślenia, natomiast emocje są dla ludzi i zwierząt wspólne. Niektórzy podają ten argument na poparcie tezy, że myślenie jest ważniejsze niż odczuwanie. Dlaczego piszę o tym w artykule o emocjach? Sama czuję niewielki dyskomfort, bo mój nawykowy sposób postrzegania (przypuszczalnie podobnie jak Twój) podpowiada mi, że oba te pojęcia są ze sobą w sprzeczności.

Inteligentnie jest odczuwać

Znam młodą, atrakcyjną kobietę, która jest niezwykle sumienna, przedsiębiorcza, dobrze zorganizowana i inteligentna. Mimo tego na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które ją lubią. Przez to czuje ona, że życie jest dla niej niesprawiedliwe, ponieważ ona troszczy się o ludzi, ale – bez wzajemności.

Kółko i trójkąt, czyli różnice płci (4 - ost.)

Chociaż rodzice bardzo lubią opowiadać o różnicach między synami i córkami, faktem jest, że wszystkie dzieci, bez względu na płeć, różnią się emocjonalnie i że różnice te są tak samo zależne od ich genów, jak i płci.

Kółko i trójkąt, czyli różnice płci (3)

W ostatnich latach rozliczne badania naukowe wykazują jasno, że istnieje wiele różnic w budowie mózgu kobiet i mężczyzn oraz w sposobie, w jaki z niego korzystają. Zauważyliśmy, że te różnice zaznaczają się już w dzieciństwie. Czy w wychowaniu należy te różnice podkreślać czy raczej nie?

Kółko i trójkąt, czyli różnice płci (2)

Nasze życzenie, aby dziewczynki były bardziej grzeczne niż chłopcy, wynika zarówno z wychowania, jakie odebraliśmy, jak i z genetycznego uwarunkowania wynikającego z ról pierwotnych. I nie ma tu żadnej sprzeczności!

Kółko i trójkąt, czyli różnice płci

Czy istnieją różnice w rozwoju społecznym i emocjonalnym między chłopcami i dziewczynkami? Czy różnice płci w zachowaniu i sposobie odczuwania wynikają z uwarunkowań genetycznych czy wychowawczych? Dlaczego rodzice najbardziej „wyzwoleni” traktują odmiennie synów i córki?

Natura czy kultura

Od dawna trwają spory czy większy wpływ na charakter człowieka mają geny czy wychowanie. Jeden i drugi pogląd ma swoich zwolenników, a ja osobiście jestem zdania, że geny dają nam tylko pewne możliwości, predyspozycje, które mogą zostać wykorzystane lub nie. Natomiast największy wpływ na kształtowanie osobowości ma kultura, czyli całe środowisko, w którym przychodzimy na świat i się wychowujemy.