Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »
W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Jak masowo zakładać konta ucznia?
W systemie grupowym istnieje możliwość masowego zakładania kont ucznia. W celu skorzystania z tej funkcji należy najpierw przygotować plik tekstowy, zawierający następujące dane uczniów: nazwisko, imię, adres mailowy (dane oddzielone przecinkami), każdy uczeń w osobnym wierszu. Plik może mieć dowolną nazwę, ale musi mieć rozszerzenie .csv, np. uczniowie.csv. Poniżej znajduje się przykład zawartości takiego pliku:
Kowalski, Jan, adres@mailowy.pl
Nowak, Joanna, adres2@mailowy.pl
Bratek, Anna, adres3@mailowy.pl
Istnieje kilka sposobów przygotowania takiego pliku:
- Plik może zostać wyeksportowany ze szkolnego systemu informatycznego (z pomocą informatyka). To najszybsze rozwiązanie, jednak nie w każdej szkole będzie taka możliwość.
- Plik można stworzyć ręcznie w dowolnym edytorze tekstowym (np. w Notatniku systemu Windows), kierując się opisanymi wyżej zasadami.
- Alternatywnie można przygotować dane w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym (np. Arkusze Google). Wypełniamy wtedy 3 kolumny, w pierwszej umieszczamy nazwiska, w drugiej imiona, w trzeciej adresy mailowe. Przecinków w tym przypadku nie stawiamy. Następnie korzystamy z opcji eksportu treści arkusza do pliku CSV. W Arkuszach Google będzie to opcja "Plik -> Pobierz -> Wartości rozdzielane przecinkami (.csv)".
Gdy mamy już przygotowany plik CSV, należy skorzystać w naszym systemie z funkcji importu kont ucznia z pliku CSV, co zostanie opisane dalej krok po kroku. Można to zrobić zarówno na koncie administratora szkoły, jak i na koncie nauczyciela:
1. Zaloguj się na swoje konto grupowe, wpisując w pomarańczowej zakładcelogin i hasło.
Jeśli nie masz jeszcze konta grupowego, czytaj tu: Jak założyć konto grupowe?
2. Kliknij w link "Ustawienia".
3. Kliknij przycisk "Zarządzanie uczniami".
4. Kliknij przycisk "Importuj konta".
5. Wciśnij przycisk "Przeglądaj", by wskazać plik CSV z dysku, następnie wciśnij "Prześlij".
6. Przejrzyj wiersze odczytane z pliku (na czerwono będą wiersze błędne, które nie będą uwzględnione przy imporcie). Następnie wypełnij pola pod tabelką i wciśnij przycisk "Zaimportuj".
Początkowe hasło będzie wspólne dla wszystkich uczniów. Przy pierwszym logowaniu system wymusi zmianę hasła. Loginami uczniów będą ich adresy mailowe.
W polu "Klasa" można opcjonalnie wskazać klasę, do której mają być przypisani uczniowie (klasa musi być wcześniej założona, więcej o tworzeniu klas przeczytasz w instrukcji Jak zarządzać klasami?).
Jeśli chcesz, żeby uczniowie dostali powiadomienie o założeniu konta, zaznacz opcję "Wyślij powiadomienia email".
7. W ostatnim kroku zobaczysz podsumowanie wykonanego importu - konta poprawnie zaimportowane oraz wiersze odrzucone. Wciśnięcie przycisku "Zakończ" przeniesie Cię do ekranu zarządzania uczniami.
W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z nami, korzystając
z formularza kontaktowego