- Dla przedszkolaka
- Materiały obrazkowe
- Mały twórca
- Elementarz
- Litery i głoski
- Dwuznaki
- Analiza literowo-głoskowa
- Liczby do 10
- Kolorowanki literowo-cyferkowe
- Kolorowanki dwujęzyczne
- Nauka pisania
- Nauka czytania
- Kolejność alfabetyczna
- Zaszyfrowane słowa
- Zaszyfrowane słowa (sylaby)
- Rebusy
- Percepcja wzrokowa
- Percepcja słuchowa
- Orientacja przestrzenna
- Rozwijamy kreatywne myślenie
- Łamigłówki tematyczne (elem.)
- Podstawy gramatyki
- GENERATOR ARKUSZY
- Młody czytelnik
- Młody odkrywca
- Ważniejsze niż szkoła kl. 1-3
- Może się przydać
- Projekty interdyscyplinarne
- Kalendarz adwentowy
- Generator arkuszy do muzyki
- Gry planszowe dla klas 1-3
- Gry planszowe dla klas 4-6
- Gry na kartce
- Kostka do gry
- Gry karciane dla klas 1-3
- Gry karciane dla klas 4-6
- Trimino
- Komiksy edukacyjne
- Scenki edukacyjne
- Przydatne arkusze
- Elementy do lapbooka
- Gry i zabawy dla dzieci
- Jak przygotować fiszki
- Języki obce - podstawy
- Edukacja bez granic
- Ćwicz. i karty pracy kl. 1-3
- Język polski kl. 1-5
- Matematyka kl. 1-6
- Nauki przyrodnicze
- Historia kl. 4-6
- Informacje o źródłach
- Historia online
- Ciekawostki historyczne
- Pomoce do nauki historii
- Co to jest historia?
- Ja i moja rodzina
- Szkoła i społeczeństwo
- Mała i duża ojczyzna
- Operowanie datami i czasem
- Z najdawniejszych dziejów
- Pierwsze cywilizacje
- Starożytna Grecja
- Starożytny Rzym
- Początki państwa polskiego
- Średniowiecze w Europie
- Polska w czasach Jagiellonów
- Renesans i wielkie odkrycia geograficzne
- Rzeczpospolita Obojga Narodów
- Świat w XVII-XIX wieku
- Wiek XVIII w Polsce
- Wiek XIX w Polsce
- Wiek XX w Polsce
- Łamigłówki kl. 4-5
- Artykuły kl. 4-6
- Ważniejsze niż szkoła kl. 4-6
- Ćwiczenia logopedyczne
Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Ćwiczenia rozwijające kreatywność

Oto spis materiałów edukacyjnych, które możesz wykorzystać do rozwijania kreatywności dziecka.
Spis będziemy na bieżąco aktualizować o dochodzące materiały.
- Ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie
- Kolorowanki odtwórcze i kreatywne
Wersje A wszystkich arkuszy - Zabawa online - Mały Artysta
- Zabawa online - Mały Projektant
- Historyjki obrazkowe - tematyka różna
do każdej historyjki dziecko wymyśla tytuł, a także podaje swoje pomysły
- co mogło się zdarzyć wcześniej i co mogło być potem - Duże obrazki do wydruku
dziecko wymyśla historyjkę w oparciu o treść obrazka - Propozycje prac plastycznych
dziecko tworzy własne prace w oparciu o inspiracje w serwisie - Propozycje prac kulinarnych
dziecko tworzy własne dania w oparciu o inspiracje w serwisie - Propozycje prac z plasteliny
dziecko tworzy własne figurki w oparciu o inspiracje w serwisie - Wycinanki makiety
dziecko tworzy różne scenerie z wykorzystaniem elementów, które ma do dyspozycji - Wycinanki układanki z figur
dziecko tworzy własne kompozycje z wykorzystaniem figur, które ma do dyspozycji - Wycinanki teatrzyk kukiełkowy
dziecko tworzy własne scenariusze teatralne z wykorzystaniem postaci i rekwizytów,
które ma do dyspozycji - Gry i zabawy dla dzieci
niektóre z nich m.in. rozwijają kreatywność - Szlaczki dla dzieci
na arkuszu w wersji dla dzieci starszych, oprócz zadanych szlaczków,
jest wydzielone miejsce na szlaczek wymyślony przez dziecko
- Łamigłówki - Teatr
ćw. 3 - rysujemy scenerię w teatrze,
ćw. 6 - projektujemy pacynkę - Łamigłówka - Dzień Pizzy
(wersja bc) // (wersja kol)
wycinamy elementy i tworzymy swoją ulubioną pizzę - Zwierzę miesiąca: Krowa - Napój od krowy
(wersja bc) // (wersja kol)
dekorujemy kartonik mleka - Łamigłówka nr 5 do bajki "Królowa Śniegu" - Które postacie wystapiły w baśni?
wskazujemy, które ze zilustrowanych postaci pojawiają się w baśni
i wymyślamy baśniową historię - Karty pracy przedszkolaka - Zestaw 2
nr 5 - kolorujemy szalik wg własnego pomysłu,
nr 10 - łączymy kropki w sposób twórczy - Karty pracy przedszkolaka - Zestaw 3
nr 3 - tworzymy obrazki z kółek,
nr 5 - komponujemy bukiet kwiatów - Karta pracy przedszkolaka 1/3 - Ozdabiamy choinki na różne sposoby
- Karta pracy przedszkolaka 4/1 - Kolorujemy motyle na różne sposoby
- Karta pracy przedszkolaka 19/5a - Wymyślamy, co można wykonać
z jesiennych skarbów - Karta pracy przedszkolaka 26/1a - Ozdabiamy suknię wg własnego pomysłu
- Karta pracy przedszkolaka 35/5b - Projektujemy pisankę
- Ćwiczenie do Scenki edukacyjnej "Proszenie babci o pomoc"
przekształcamy obrazki wiadra, czapki i poduszki -
tak, by przypominały rakietę, psa i smoka
- Słowniczek Emocji i Postaw (online i do wydruku)
- wyjaśnienie haseł + opowiadania edukacyjne
w przygotowaniu ćwiczenia do poszczególnych haseł
opowiadanie pt.:
"Wyobraźnia" - o tym, jak przy odrobinie kreatywności
można wyczarować magiczny świat. - Słowniczek Emocji i Postaw: Asertywność - Ćwiczenie nr 5
projektujemy plakat pt. "Palenie szkodzi" - Słowniczek Emocji i Postaw: Bezbronność - Ćwiczenie nr 6
projektujemy plakat skierowany do ofiar przemocy w szkole - Słowniczek Emocji i Postaw: Entuzjazm - Ćwiczenie nr 7
(wersja bc) // (wersja kol)
projektujemy wynalazek, który zmieni świat - Słowniczek Emocji i Postaw: Gnuśność - Ćwiczenie nr 4
(wersja bc) // (wersja kol)
piszemy poradnik pozytywnego myślenia - Słowniczek Emocji i Postaw: Inicjator - Ćwiczenie nr 6
(wersja bc) // (wersja kol)
wypełniamy formularz dotyczący planowanej przez nas inicjatywy - Słowniczek Emocji i Postaw: Inność - Ćwiczenie nr 9
projektujemy plakat pt. "Różnorodność jest super" - Słowniczek Emocji i Postaw: Kochać - Ćwiczenie nr 8
rysujemy, czym dla nas jest miłość - Słowniczek Emocji i Postaw: Uprzedzenie - Ćwiczenie nr 12
(wersja A) // (wersja B) // (wersja C)
wyobrażamy sobie świat bez uprzedzeń
wersja A - rysujemy świat bez uprzedzeń,
wersja B - opisujemy świat bez uprzedzeń (podano przykładowe wyrażenia)
wersja C - opisujemy świat bez uprzedzeń (wersja bez podanych przykładów) - Przydatne arkusze - Mapy celów (zestaw)
wypełniamy twórczo arkusze ułatwiające osiąganie celów - Łamigłówki - Polska, moja ojczyzna
ćw. 15 - projektujemy plakat o Polsce
Narodowe Święto Niepodległości - ćw. 2 - tworzymy plakat z okazji 11 listopada
- Łamigłówka Wszystkich Świętych - Ekogrób
(wersja bc) // (wersja kol)
rysujemy, jak przyozdobić grób bez używania plastiku - Zwierzę miesiąca: Kaczka - Historie z gazetki szkolnej
tworzymy zabawny komunikat dziennikarski do gazetki szkolnej - Zwierzę miesiąca: Krowa - Zdrowa nowość!
projektujemy plakat reklamujący mleko - Zwierzę miesiąca: Renifer - Zwierzęce menu
układamy menu dla wybranego zwierzęcia - Łamigłówki Wielcy ludzie, ciekawe postacie - W. Szymborska
ćw. nr 10- opisujemy przedmioty, które są dla nas ważne,
ćw. nr 11 - piszemy limeryki - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
J. Kochanowski - Poetą być
dopisujemy własne wersy do fragmentu wiersza - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
J. Korczak - Mały przegląd
redagujemy artykuł do dziecięcej gazetki - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
P. Michałowski - Literowe inspiracje
(wersja bc) // (wersja kol)
tworzymy słowa, dodając odpowiednie litery i piszemy opowiadanie,
wykorzystując te wyrazy - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
S. Moniuszko - Moniuszko dziś
opisujemy rzeczy, które mogłyby zadziwić Moniuszkę obecnie - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
H. Sienkiewicz - Wyjątkowy kwiat
tworzymy wiersz lub opis w oparciu o własny rysunek - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
J. Twardowski - Ile cudów jest w takiej trawie!
uzupełniamy wiersz wg własnego pomysłu - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
M. Wisłocka - Sztuka komunikacji
(wersja bc) // (wersja kol)
przekształcamy dialog tak, by jego uczestnicy byli w stosunku do siebie życzliwi - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
L. da Vinci - Magiczne zapiski
wymyślamy historię powstania obrazu "Mona Lisa" - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
T.A. Edison - Mój wynalazek
projektujemy i opisujemy swój wynalazek - Łamigłówka Wielcy ludzie, ciekawe postacie:
L.M. Montgomery - Podpis z pazurem
opisujemy ulubione zwierzę i projektujemy swój podpis - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Poznajemy zawody - Agent nieruchomości"
(wersja bc) // (wersja kol)
opisujemy wymarzony dom lub mieszkanie - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Poznajemy zawody - Aktor"
pomagamy aktorom wcielić się w role - Ćwiczenie nr 2 do artykułu "Poznajemy zawody - Ogrodnik"
(wersja A) // (wersja B)
wersja A - przyimki, wersja B - kierunki geograficzne
rysujemy i opisujemy ogród swoich marzeń - Ćwiczenie nr 2 do artykułu "Poznajemy zawody - Pisarz"
tworzymy plan własnej powieści i rysujemy portret głównego bohatera - Ćwiczenie nr 3 do artykułu "Poznajemy zawody - Ratownik wodny" // (odp.)
projektujemy znaki ostrzegawcze informujące o niebezpieczeństwie nad wodą - "Ciekawe, dlaczego... warto zamienić nudę na twórczość" - Artykuł i ćwiczenia (zestaw)
dowiadujemy się, jak rozwijać kreatywność, i trenujemy ją w ćwiczeniach - Ćwiczenie nr 6 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... warto krytycznie odbierać reklamy"
tworzymy hasła reklamowe - Ćwiczenie nr 3 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... ważne jest,
by jadać posiłki wspólnie z rodziną"
tworzymy przepis na wymyślone przez siebie danie - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego warto otworzyć się na innych"
rysujemy własny Ogród Kultur i Tolerancji - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego nie należy pochopnie oceniać ludzi"
wymyślamy możliwe przyczyny przedstawionych zachowań - Ćwiczenie nr 6 do artykułu "Ciekawe, dlaczego...
należy przestrzegać prawa" (wersja bc) // (wersja kol)
piszemy rozwinięcie opowiadania, uwzględniając istniejące wstęp i zakończenie - Ćwiczenie nr 6 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... uczymy się historii"
piszemy opowiadanie o podróży w czasie - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... człowiek umie czytać"
rozpoznajemy przysłówki i projektujemy znak pisma obrazkowego - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... musimy spać"
na podstawie ilustracji opisujemy, co mogło się przyśnić dzieciom - Ćwiczenie nr 5 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... pogoda jest zmienna"
projektujemy symbole ostrzegające przed trudnymi warunkami pogodowymi - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego...
nie możemy przeprowadzić się na inną planetę"
wybieramy hipotetyczną planetę nadającą się do zamieszkania,
nadajemy jej nazwę i rysujemy jej krajobraz - Ćwiczenie nr 3 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... samoloty latają"
projektujemy wynalazek, w którego nazwie użyjemy członu "samo-" - Chcę wiedzieć, dlaczego... - Artykuły popularno-naukowe dla młodzieży
do każdego tekstu można (na podstawie dołączonych wskazówek) stworzyć mapę myśli - Łamigłówki kl. 4-5 - Wiosna
ćw. 3 - rysujemy portret, wzorując się na dziełach pewnego malarza,
ćw. 6 - wymyślamy epitety, metafory i porównania związane z ulubioną porą roku - Łamigłówki kl. 4-5 - Wieś i miasto
ćw. 6 - rysowanie obrazu na podstawie wskazówek,
ćw. 9 - układanie zdań na podstawie skojarzeń - Karta pracy 17/9 (poziom 1)
rysujemy trzy przedmioty, które zabralibyśmy na bezludną wyspę
i uzupełniamy obrazek wg własnego pomysłu - Karta pracy 54/9 (poz. 1) - Powitanie wiosny
(wersja bc) // (wersja kol)
projektujemy marzannę - Karty pracy - Zestaw 32 (poziom 2)
nr 4 - projektujemy strój karnawałowy i opisujemy bal,
nr 8 - wymyślamy opowiadanie w oparciu o historyjkę obrazkową - Karta pracy 30/10 (poziom 2)
interpretujemy andrzejkowe wróżby (kształty przelanego wosku) - Karta pracy 31/6 (poziom 2)
projektujemy kartkę bożonarodzeniową - Karta pracy 33/5 (poziom 2)
dodajemy do 100 i kreujemy scenerię w balecie - Karta pracy 36/7 (poziom 2)
kreatywne gry słowne, m.in. układamy jak najwięcej słów
z liter wyrazu "lotniskowiec" - Karta pracy 41/9 (poziom 3)
projektujemy plakat reklamujący zabawę sylwestrową
i układamy przemowę noworoczną - Karta pracy 42/2 (poziom 3)
rozwiązujemy quiz na temat technologii w czasach naszych
babć i dziadków oraz wyobrażamy sobie świat za kilkadziesiąt lat - Karta pracy 76/7 (poziom 3)
tworzymy plakat na Dzień Matki - Ćwiczenia językowe - Głoski (wklejki) – Stwórz własną łamigłówkę
szyfrujemy słowa, wykorzystując wiedzę o rodzajach głosek - Ćwiczenie językowe - Neologizmy i zapożyczenia - Nietypowe kalambury
tworzymy kalambury, wymyślamy nowe znaczenia słów - Ćwiczenie językowe - Strona czynna i strona bierna - Jaki cel, taki tekst
piszemy tekst informacyjny, używając strony biernej,
i tekst reklamowy, wykorzystując stronę czynną - Ćwiczenie językowe - Spójnik - Wesoła twórczość
ćwiczymy kreatywne pisanie, tworząc tekst z użyciem podanych słów i pod wskazanym tytułem - Ćwiczenie językowe - Komunikacja niewerbalna - Znaki w sieci
określamy znaczenie ikon, rysujemy własne symbole i rozwiązujemy szyfr - Ćwiczenie językowe - Równoważniki zdań - Droga do marzenia
(arkusz A) // (arkusz B)
zapisujemy listę kroków do realizacji marzenia w formie równoważników zdań
i przekształcamy je w zdania na mapie celów - Opowiadanie – Planujemy własny tekst (wklejka)
(wersja bc) // (wersja kol)
określamy temat opowiadania i odpowiadamy na pytania związane z wymyśloną historią - Scenariusz - Być dramatopisarzem...
(wersja bc) // (wersja kol)
planujemy pracę nad scenariuszem, piszemy dialogi i tekst poboczny - Ćwiczenia do baśni „Nowe szaty cesarza”
ćw. 5 – projektujemy strój cesarza,
ćw. 11 – wymyślamy i opisujemy dalsze losy bohaterów baśni - Ćwiczenia do baśni "Dziewczynka z zapałkami"
ćw. 11 – projektujemy ciepły strój dla dziewczynki z zapałkami
ćw. 14 – odpowiadamy na pytania o to, jak mogłyby inaczej potoczyć się losy bohaterki baśni - Ćwiczenia do baśni "Dzielny ołowiany żołnierz"
ćw. 4 – projektujemy okładkę książki
ćw. 6 – wymyślamy i opisujemy alternatywne zakończenie baśni
ćw. 8 – ilustrujemy i opisujemy przygody żołnierzyka - Ćwiczenie nr 7 do bajki "Czerwony Kapturek"
wymyślamy i rysujemy dalszy ciąg historii - Ćwiczenie nr 7 do bajki "Kot w butach"
wymyślamy inne wersje zdarzeń - Ćwiczenie nr 2 do bajki "Księżniczka na ziarnku grochu"
projektujemy suknię dla księżniczki - Ćwiczenie nr 7 do baśni "Dzikie łabędzie"
wymyślamy dalsze losy bohaterów baśni - Ćwiczenia do wiersza J. Tuwima "Warzywa"
nr 3 - wymyślamy przepis na danie z warzyw,
które zostały wymienione w wierszu,
nr 7 - układamy zagadki na temat warzyw - Ćwiczenie nr 1 do wiersza J. Tuwima "Cuda i dziwy"
używamy wyobraźni, by opisać świat fantastyczny - Ćwiczenia do lektury „Piaskowy Wilk”
ćw. 4 – wymyślamy nazwy dla przedmiotów na obrazkach,
ćw. 5 – w imieniu Piaskowego Wilka odpowiadamy na pytanie: „Po co nam czas?” - Ćwiczenia do lektury "Pierwszaki z kosmosu"
ćw. 7 – rysujemy znak ostrzegający przed latającymi ufoludkami,
ćw. 12 – uzupełniamy stronę „Międzygalaktycznego przewodnika po Ziemi” - Ćwiczenia do lektury "Wierszyki domowe"
ćw. 6 - projektujemy okładkę książki,
ćw. 7 - do podanych zdań układamy rymy - Ćwiczenie nr 5 do lektury "Cukierku, ty łobuzie!"
(wersja bc) // (wersja kol) // odp.
dobieramy właściwe rymy i układamy własny wiersz o zwierzęciu domowym - Ćwiczenie nr 3 do lektury "Chatka Puchatka"
uzupełniamy informacje o książce i projektujemy jej okładkę - Ćwiczenie nr 6 do lektury „Drzewo do samego nieba”
(wersja bc) // (wersja kol)
wymyślamy zabawki z podanych elementów drzewa - Ćwiczenie nr 15 do lektury "Dziewczynka z parku"
rysujemy to, co zobaczyła Andzia przez lornetkę - Ćwiczenie nr 7 do lektury "Kto z was chciałby rozweselić
pechowego nosorożca"
wymyślamy, jak nosorożec może wykorzystać swoje atuty - Ćwiczenie nr 10 do lektury "Nasza mama czarodziejka"
projektujemy okładkę książki - Ćwiczenie nr 3 do lektury "O dwunastu Miesiącach"
opisujemy, jak mogłyby się potoczyć dalsze losy bohaterów - Ćwiczenie nr 10 do lektury "Pilot i ja"
układamy pytania do wywiadu - Ćwiczenie nr 8 do lektury „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”
(wersja bc) // (wersja kol)
projektujemy okładkę tomiku wierszy J. Tuwima - Ćwiczenie nr 7 do lektury „Psie troski”
(wersja bc) // (wersja kol)
tworzymy plakat wyrażający sprzeciw wobec złego traktowania zwierząt - Ćwiczenie nr 8 do lektury "Wścibscy"
personifikujemy wścibstwo i tworzymy jego charakterystykę - Ćwiczenie nr 12 do lektury "Niesamowite przygody 10 skarpetek"
(wersja bc) // (wersja kol)
wymyślamy przygody, które mogłaby przeżyć nasza ulubiona skarpetka - Ćwiczenia do wiersza J. Ficowskiego "O ptakach i ojczyźnie"
ćw. 2 - dopasowujemy rysunki do fragmentów wiersza,
których dotyczą, i samodzielnie ilustrujemy utwór
ćw. 6 - podajemy sytuacje, które mogą sprawić ojczyźnie
radość lub smutek - Ćwiczenie nr 6 do wiersza "List do ludożerców"
projektujemy plakat nawiązujący do cytatu z wiersza
"Kochani ludożercy / nie zjadajmy się" - Ćwiczenie nr 4 do wiersza W. Szymborskiej "Jarmark cudów"
(wersja bc) // (wersja kol)
wymyślamy, na czym może polegać cudowność:
róży, dzięcioła, garnka i skarpet - Ćwiczenie nr 2 do wiersza J. Tuwima "Słowocowe hybrydy"
(wersja bc) // (wersja kol)
nadajemy nazwy owocowym hybrydom i rysujemy te z wiersza Tuwima - Ćwiczenie do lektury "O krakowskich psach i kleparskich kotach"
Sandomierz - Jak dzielna wójtówna Halina ocaliła Sandomierz
ćw. nr 3 - tworzymy historie alternatywne do treści legendy - Ćwiczenia do lektury "Charlie i fabryka czekolady"
ćw. 2 - wskazujemy liczby podzielne przez 3 i 4 oraz opisujemy,
jak mogłyby wyglądać postacie o imionach Zębowybijca i Wykrętonos
ćw. 6 - przygotowujemy plakat reklamujący Złote Kupony - Ćwiczenie nr 4 do lektury "Felix, Net i Nika
oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"
projektujemy, rysujemy i opisujemy cyborga - Ćwiczenie nr 6 do lektury "Ferdynand Wspaniały"
tworzymy własną piramidę marzeń i podajemy,
co możemy zrobić, by je zrealizować - Ćwiczenie nr 5 do lektury "Janko Muzykant"
opisujemy, jak mogłyby się potoczyć losy Janka,
gdyby żył w dzisiejszych czasach - Ćwiczenie nr 5 do lektury "Skarb Troi" - Dalsza część historii
tworzymy komiks - Ćwiczenie nr 13 do lektury "Tajemniczy ogród"
odszyfrowujemy cytaty i tworzymy własne powiedzenie
na temat uzdrawiającej mocy przyrody - Pisanie z... przyjemnością - Ćwiczenia redakcyjne (zestawy)
praca twórcza - redagujemy opisy, opowiadania, listy, dialog i inne - Pisanie z... przyjemnością: Plan wydarzeń - Moja opowieść
(wersja bc) // (wersja kol)
piszemy plan wydarzeń wymyślonej przez siebie historii - Pisanie z... przyjemnością: Sprawozdanie - W pewnym mieście
piszemy sprawozdanie z wycieczki po wymyślonym mieście - Analiza utworu literackiego: Wiersz - Obraz poetycki
(wersja bc) // (wersja kol)
korzystamy ze środków stylistycznych, by opisać
elementy ilustracji i stworzyć własny wiersz - Tematy z zakresu biologii: Ciało człowieka - Układ pokarmowy
ćw. 2 - komponujemy posiłek zgodnie z piramidą zdrowego żywienia
i aktywnośći fizycznej,
ćw. 3 - komponujemy posiłek zgodnie z talerzem zdrowego żywienia - Tematy z zakresu biologii: Klasyfikacja organizmów - Zabawa w odkrywcę
nadajemy nazwy nowo odkrytym gatunkom zwierząt - Tematy z zakresu biologii: Substancje uzależniające - Kilka prostych pytań
projektujemy obraz pt. "Stop nałogom" - Tematy z zakresu geografii: Mapa - Znaki na mapie
projektujemy znaki topograficzne i opisujemy wzajemne położenie
wybranych obiektów (kierunki geograficzne) - Tematy z zakresu geografii: Gospodarka Europy - Energia jądrowa
argumentowanie i projektowanie plakatu - Tematy z zakresu geografii: Sąsiedzi Polski - Zaproszenie do podróży
przygotowujemy broszurę reklamującą podróż do Czech - Historia: Znak rodowy
(wersja bc) // (wersja kol)
projektujemy herb swojej rodziny - Historia: Operowanie datami i czasem - Przekaz dla potomnych
(wersja bc) // (wersja kol)
planujemy wyposażenie własnej kapsuły czasu - Historia: Średniowiecze w Europie - Ornament w tekście // (odp.)
wybieramy właściwe słowa, by uzupełnić ciekawostki
na temat średniowiecza i projektujemy własny inicjał

- TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
- ZERO irytujących treści i reklam
- dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
- dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
- BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)
Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.