Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Polski jako obcy - Komunikacja - Plan dnia i tygodnia

Uczymy się mówić o tym, co robimy o różnych porach dnia i jak spędzamy poszczególne dni tygodnia. Arkusze są dostępne w wersji bc i kol, a także:
wersja A - pismo uproszczone w liniaturze
wersja B - puste pola do zapisu, bez liniatury
wersja 1, 2 - np. 6-1, 6-2 - ten sam typ zadania,
inny zestaw słów
- Wzorzec komunikacyjny: Plan dnia - 1a (bc) - (kol) // 1b (bc) - (kol) // 1c (bc) - (kol)
Wyrażenia: czasowniki w 1. osobie l. poj., w czasie teraźniejszym,
np. "jem śniadanie", "uczę się w szkole" itd.
"najpierw ...., a potem ...." - np. "Najpierw myję zęby, a potem ubieram się."
Określenia: rano, przed południem, po południu, wieczorem
Ćwiczenie 1 - Napisz po śladzie i zaznacz rysunek
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 2 - Uzupełnij zdania
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 3 - Mój dzień: napisz i narysuj.
(A) // (B)
Ćwiczenie 4 - Wytnij i przyklej
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 5 - Odszyfruj nazwy czynności
- Wzorzec komunikacyjny (2): Plan tygodnia
dziewczynki (bc) - (kol) // chłopca (bc) - (kol)
Wyrażenia: czasowniki w 1. osobie l. poj., w czasie teraźniejszym,
np. "odwiedzam babcię", "idę do kina" itd.
Słowa: nazwy dni tygodnia
Ćwiczenie 1 - Połącz dzień tygodnia z odpowiednią cyfrą
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 2 - Przeczytaj i podpisz nazwami dni tygodnia
dziewczynka: A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
chłopiec: A (bc) - (kol) // B (bc) - B (kol)
Ćwiczenie 3 - Połącz zdanie z obrazkiem i uzupełnij je.
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
- Wzorzec komunikacyjny (3): Dziś, jutro, pojutrze
(bc) // (kol)
Wyrażenia: dziś, jutro, pojutrze + nazwy czynności w 1. osobie l. poj, w czasie teraźniejszym
Słowa: nazwy dni tygodnia
Ćwiczenie 1 - Uzupełnij zdania
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 2 - Wybierz prawidłowe dokończenie zdania
(bc) // (kol)
Gra ma na celu utrwalenie wyrażeń z działu „Plan dnia i tygodnia”. Polega na uzupełnianiu odkrywanych
na planszy wyrażeń i przewidziana jest dla 2-4 osób. W instrukcji opisane są jej zasady.
wersja łatwiejsza - piszemy wyrażenia po śladzie
wersja trudniejsza - samodzielnie uzupełniamy wyrażenia
- Instrukcja do gry
- Kostka do samodzielnego złożenia
- Plansze do gry - PLAN DNIA
(wersja łatwiejsza, bc) // (kol)
(wersja trudniejsza, bc) // (kol)
4 plansze do wydruku (każda zajmuje 1 stronę) - Plansze do gry - PLAN TYGODNIA
(wersja łatwiejsza, bc) // (kol)
(wersja trudniejsza, bc) // (kol)
2 plansze do wydruku (każda zajmuje 1 stronę)
Zobacz również:

- TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
- ZERO irytujących treści i reklam
- dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
- dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
- BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)
Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.