Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

Na skróty:

Wspieramy:

Części mowy - PRZYMIOTNIK

Język polski dla dzieci

Dostępne są następujące materiały:

Rozpoznawanie przymiotników

  1. Uzupełniamy wypowiedzi przymiotnikami.
  2. Poznajemy nazwę azjatyckiego przysmaku na podstawie poprawnie zidentyfikowanych przymiotników.
  3. Wskazujemy przymiotniki i podpisujemy nimi rysunki.
  4. Wyszukujemy w zdaniach przymiotniki i poznajemy rolę tej części mowy.
  5. Poznajemy ciekawostki o świecie, wskazując przymiotniki.
  6. Wyszukujemy w tekście przymiotniki i wykorzystujemy je,
    tworząc rysunki opisywanych dzieci.
  7. Odróżniamy przymiotniki od innych części mowy.
  8. Odnajdujemy przymiotnikową drogę przez labirynt.
  9. Przymiotnikowy quiz - Rozpoznajemy przymiotniki.
  10. Pomagamy odnaleźć Ptysiowi drogę,
    prowadząc go po polach z przymiotnikami.

Tworzenie przymiotników

  1. Tworzymy przymiotniki od rzeczowników.
  2. Dobieramy antonimy do podanych przymiotników
    i układamy z nimi zdania.
  3. Parafrazujemy zdania, by przećwiczyć
    pisownię "nie" z przymiotnikami.
  4. Podajemy przymiotniki rozpoczynające się
    na poszczególne litery alfabetu.

Przymiotniki i rzeczowniki

Rodzaj przymiotnika

  1. Rodzaj męski, żeński i nijaki przymiotnika
    - dopasowujemy przymiotniki do rzeczowników.
  2. Rodzaj męskoosobowy i niemęskoosobowy przymiotników.
  3. Kolorujemy flagi państw, identyfikując rodzaje przymiotnika (l.poj).
  4. Odnajdujemy drogę przez labirynt, wskazując przymiotniki w rodzaju męskim.
  5. Uzupełniamy wypowiedzi przymiotnikami w odpowiednim rodzaju.
  6. Jaki? jaka? jakie? - opisujemy przymiotnikami członków rodziny.
  7. Uzupełniamy wypowiedzi na temat najlepszych przyjaciół.
  8. Dopasowujemy odpowiedni rodzaj przymiotnika do podanych rzeczowników.
  9. Podpisujemy obrazki właściwymi rzeczownikami
    i przymiotnikami w odpowiednim rodzaju.
  10. Tworzymy sensowny dialog, wymyślając pasujące do wypowiedzi przymiotniki.
  11. Uzupełniamy tabelkę przymiotnikami i określamy ich rodzaj.
  12. Pamiętnik Emilki - identyfikujemy przymiotniki i ich rodzaj.

Wstawiamy przymiotniki w odpowiedniej formie (bez nazywania jej)

Przypadek przymiotnika

Stopniowanie przymiotników

  1. Stopień wyższy przymiotników (uzupełnianka)
    - poziom łatwy
    // poziom średni // poziom trudny
  2. Stopień równy, wyższy i najwyższy przymiotników.
  3. Podpisujemy ilustracje przymiotnikami w odpowiednim stopniu.
  4. Wyznaczamy długość trasy, łącząc
    odpowiednie stopnie przymiotników.
  5. Identyfikujemy stopień przymiotników
  6. Uzupełniamy wypowiedzi, odpowiednio stopniując przymiotniki.
  7. Dobieramy przymiotniki do rzeczowników,
    a następnie je stopniujemy.
  8. Podajemy antonimy do podanych przymiotników w stopniu wyższym.
  9. Oswajamy się ze stopniowaniem nieregularnym.
  10. Stopień najwyższy przymiotników - krzyżówka.
  11. Podpisujemy ilustracje odpowiednio odmienionymi przymiotnikami.
  12. Uzupełniamy wywiad przymiotnikami w stopniu najwyższym.

Ćwiczenia integrujące wiedzę o wszystkich częściach mowy:

Sprawdź również ćwiczenia w innych działach:

Zajrzyj także do gier online:

Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.