Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

Na skróty:

Wspieramy:

Wycinanki do drukowania - UKŁADANKI Z FIGUR

Układanki z figur to ćwiczenie rozwijające bardzo wszechstronnie. Dziecko uczy się operować nożyczkami, ale także rozwija percepcję wzrokową, orientację przestrzenną, oswaja się z kształtami różnych figur i uczy się je rozpoznawać. Uczy się cierpliwości i koncentracji na zadaniu. Jeśli pozwolimy dziecku na samodzielne układanie figur, bez wykorzystywania podanych przez nas wzorów, pomożemy mu rozwijać kreatywność i twórcze myślenie.

Ogólne założenia ćwiczenia są następujące: dziecko wycina kolorowe figury, a następnie układa z nich różne postacie i przedmioty, zgodnie z podanymi przez nas wzorami.

Zestawy są przygotowane w dwóch wersjach do wyboru:

A - zestaw łatwiejszy, dla młodszych dzieci.

Przykładowy arkusz
z zestawu A:

  • każdy arkusz zawiera jedną propozycję układanki, oraz wszystkie figury niezbędne do jej ułożenia
  • wybieramy dowolny arkusz i drukujemy go na sztywniejszym papierze (lub na zwykłym, a następnie podklejamy brystolem)
  • odcinamy część z figurami - zgodnie z przerywaną linią
  • wycinamy wszystkie figury (młodszym dzieciom pomagają dorośli)
  • dziecko, mając do dyspozycji wszystkie wycięte figury, próbuje ułożyć układankę, której wzór ma na wydrukowanym arkuszu
  • możemy również poprosić, by dziecko naklejało figury na kartkę, by się nie przesuwały. W ten sposób ułożona przez dziecko układanka będzie na trwałe umocowana na papierze.
  • Jeśli nie przyklejaliśmy figur, możemy poprosić dziecko, by ułożyło z wyciętych figur jakieś własne kompozycje (można wykorzystać figury z kilku różnych arkuszy-układanek).

B - zestaw trudniejszy, dla starszych dzieci.

Przykładowy arkusz
z zestawu B:

  • jeden z arkuszy zawiera tylko figury do wycięcia. Drukujemy go na sztywniejszym papierze lub na zwykłym, który następnie podklejamy brystolem
  • dziecko wycina wszystkie figury z arkusza figur
  • drukujemy dowolny arkusz z wzorem układanek (lub otwieramy go w komputerze i wyświetlamy na monitorze). Każdy arkusz zawiera 2-3 propozycje układanek.
  • dziecko decyduje, które z wyciętych figur będą mu potrzebne do ułożenia danej postaci i układa je według wzoru.
  • Figury wycięte z arkusza figur wystarczą najczęściej do ułożenia tylko jednej postaci. By ułożyć kolejną, trzeba będzie poprzednią postać "zdemontować" lub - ewentualnie - wydrukować arkusze figur w kilku egzemplarzach.
  • gorąco zachęcamy do tego, by dzieci nie tylko korzystały z przygotowanych przez nas wzorów do układania, ale także próbowały komponować własne postacie i przedmioty.