Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

Na skróty:

Wspieramy:

Poznajemy litery alfabetu

nauka liter

Wydrukuj arkusze, do których linki znajdziej niżej. Przedstawiają one duże litery drukowane oraz ilustracje słów rozpoczynających się na poszczególne litery. Jeśli masz do dyspozycji drukarkę kolorową, możesz wydrukować wersję w kolorze, ale wersja białoczarna ma jedną dużą zaletę - obrazki są tak pomyślane, by dziecko mogło samo je pokolorować.

Życzymy wesołej zabawy!


Jak możesz wykorzystać te arkusze:

  1. Dziecko otrzymuje cały arkusz, ma przygotowane kredki. Pytasz je: Co się rozpoczyna na literkę B? Jeśli odgadło (balon), może pokolorować rysunek przedstawiający dany przedmiot (balon). Jeśli nie, otrzymuje następne pytanie. Pytania zadajesz mu dopóty, dopóki nie pokoloruje wszystkich obrazków.
  2. Tniemy arkusz na pary (litera obok rysunku). Prosisz dziecko, by porozkładało wszystkie karteczki na różnych przedmiotach w domu. Jest jeden warunek: nazwa przedmiotu, na który trafia karteczka, musi się zaczynać na literkę, którą ona przedstawia. Czyli np. kartkę z literą S/Serce kładziemy na stole, a K/Kwiat na książce. Potem dziecko zbiera wszystkie karteczki, mówiąc na głos: S jak STÓŁ, K jak KSIĄŻKA itd.
  3. Karteczki z parami litera-obrazek zginamy na pół (jak książeczkę, puste strony trafiają do środka). Pokazujesz dziecku "książeczkę" od tej strony, gdzie widać literę i pytasz, jaki jest obrazek po drugiej stronie. Dziecko widzi np. literkę "Ć" i odgaduje: "ćma".
  4. Rozcinamy pary na osobne kwadraciki i mieszamy je. Zadaniem dziecka jest połączyć odpowiednie kwadraciki, czyli litery z ilustracjami słów, które zaczynają się na daną literę.
Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.