Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Poznajemy litery alfabetu

Poznajemy litery A, Ą, B, C (wersja BC)
Poznajemy litery A, Ą, B, C (wersja KOL)

Zapraszamy do arkuszy, które pomogą w nauce rozpoznawania liter. Każda plansza przedstawia cztery litery alfabetu oraz ilustracje słów rozpoczynających się na podane litery. W przypadku tych liter, które nigdy nie występują na początku wyrazu, uwzględniliśmy słowa, które zawierają daną literę w środku.

Litery na arkuszach są ułożone w porządku alfabetycznym. Plansze są dostępne w wersji BC i KOL. Wersje biało-czarne można dodatkowo kolorować :).

Życzymy wesołej zabawy!

Dostępne są następujące arkusze:

  • litery A, Ą, B, C: bc // kol
  • litery Ć, D, E, Ę: bc // kol
  • litery F, G, H, I: bc // kol
  • litery J, K, L, Ł: bc // kol
  • litery M, N, Ń, O: bc // kol
  • litery Ó, P, R, S: bc // kol
  • litery Ś, T, U, W: bc // kol
  • litery Y, Z, Ź, Ż: bc // kol

Jak możesz wykorzystać te arkusze:

  1. Dziecko otrzymuje cały arkusz (jeden lub kilka), ma przygotowane kredki. Pytamy: Co się rozpoczyna na literę B? Jeśli odgadnie (bałwan), może pokolorować rysunek przedstawiający dany obiekt. Jeśli nie, otrzymuje następne pytanie. Pytania zadajemy mu dopóty, dopóki nie pokoloruje wszystkich elementów. Kolorowanie obrazków dotyczy wersji BC, w przypadku wersji KOL dziecko może nanosić na obrazek jakieś oznaczenie lub wypełniać kolorem białe tło obrazka.
  2. Tniemy arkusz na pary (litera obok rysunku). Prosimy dziecko, by porozkładało wszystkie karteczki na różnych przedmiotach w domu. Jest jeden warunek: nazwa przedmiotu, na który trafia karteczka, musi się zaczynać na literę, którą ona przedstawia. Czyli np. kartkę z literą S/ słońce kładziemy na stole, a K/ kukurydza na książce. Potem dziecko zbiera wszystkie karteczki, mówiąc na głos: S jak STÓŁ, K jak KSIĄŻKA itd.
  3. Karteczki z parami litera-obrazek zginamy na pół (jak książeczkę, puste strony trafiają do środka). Pokazujesz dziecku "książeczkę" od tej strony, gdzie widać literę i pytasz, jaki jest obrazek po drugiej stronie. Dziecko widzi np. literę "Ć" i odgaduje: "ćma".
  4. Rozcinamy pary na osobne prostokąty i mieszamy je. Zadaniem dziecka jest połączyć odpowiednie pola, czyli litery z ilustracjami słów, które zaczynają się na daną literę.
Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.