Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »
W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Profina Jolanta Gajda - Wywiad z pracodawcą
właścicielką firmy Profina
oraz serwisu SuperKid.pl.
Poza własną rodziną, mam jeszcze w życiu dwie miłości - pracę na rzecz edukacji dzieci, którą realizuję w SuperKid, oraz aktywność fizyczną na łonie natury. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez dzikich wypraw w góry czy beztroskich biegów leśnymi ścieżkami. Ruch i obcowanie z przyrodą dają mi siłę do prowadzenia firmy i podejmowania - wraz z moim zespołem - trudnych wyzwań. Chciałabym, żeby moi pracownicy również realizowali swoje prywatne pasje i by zachowywali równowagę między życiem osobistym i pracą. I generalnie zachęcam ich też do ruchu ;). Stworzyliśmy nawet w biurze małą salkę fitness.
Aktualnie zatrudniamy 29 osób, z czego 21 na umowę o pracę. To duży, mocny zespół :).
Standardowe godziny pracy to od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.30 – 16.00 i w piątek 7.30 – 13.30. Pracownicy bardzo cenią sobie to, że w ostatni roboczy dzień tygodnia kończą pracę nieco wcześniej i mają wydłużony weekend.
Zatrudnione osoby mogą indywidualnie wnioskować o zmianę godzin pracy, więc w praktyce przychodzą do biura o rozmaitych porach i o różnych godzinach wychodzą. Jednak staramy się, by w przedziale godzinowym 9 – 13 wszyscy byli dostępni, ponieważ w dużej mierze pracujemy zespołowo i taki czas, gdy każdy jest do dyspozycji, jest potrzebny.
Rekrutacja nowych pracowników to u nas proces złożony, wieloetapowy. Ma to swoje uzasadnienie. Stanowimy bardzo zgrany zespół i zależy nam na tym, by kolejne osoby stały się jego wartościowym uzupełnieniem, by szybko się z nami zintegrowały i dobrze poczuły w istniejącej kulturze organizacyjnej firmy. Dlatego nie tylko sprawdzamy kandydatów pod kątem posiadanej wiedzy i umiejętności (czyli szeroko rozumianych kompetencji), ale również chcemy poznać ich osobowość, dowiedzieć się, jakim kandydat jest człowiekiem, jak się zachowuje w grupie, czym się interesuje, czy jego światopogląd jest zbieżny z wartościami, które wyznajemy, realizując naszą misję. Na proces rekrutacji składa się wypełnienie ankiety, czasem testy umiejętności, a przede wszystkim kilka rozmów prowadzonych w naszym biurze. To wszystko pomaga nam zdecydować, czy dana osoba będzie dopasowana do zespołu, do swojego zakresu obowiązków, a także do sposobu zarządzania firmą przez przełożonego.
Zanim nowy pracownik zacznie wykonywać swoje obowiązki, przechodzi wiele szkoleń. Są to spotkania i warsztaty – zarówno z przełożonym, jak i z innymi pracownikami – które mają na celu przedstawienie mu firmy, pokazanie, jak u nas wszystko funkcjonuje, co jest dla nas ważne, jakimi kierujemy się zasadami, jakie obowiązują procedury itp. Chcemy, by pracownik nie tylko poznał i zrozumiał swoje zadania, ale także by poczuł się częścią firmowej społeczności i zaczął identyfikować się z naszą misją i standardami.
Jeśli chodzi o rozwój zawodowy, jest to indywidualne i zależy od zatrudnionej osoby. Pracownik, który podejmuje inicjatywę, zgłasza się do różnych projektów, aktywnie szuka rozwiązań pojawiających się problemów, wychodzi poza swoją strefę komfortu, uczestniczy w trudnych dla firmy wyzwaniach – na pewno stale będzie poszerzał swoje kompetencje, jego zakres odpowiedzialności będzie wzrastał, a to poskutkuje też zmianą stanowiska i oczywiście podwyżką wynagrodzenia.
Na pewno warto tu wspomnieć o tym, że firma finansuje płatne szkolenia zewnętrzne i opłaca dostęp do fachowych źródeł wiedzy - wystarczy, że pracownik zgłosi i uzasadni taką potrzebę.
Jednak pracownicy rozwijają się tutaj również w szerszym aspekcie. Ze względu na profil firmy (nowoczesna edukacja), mogą oni zdobywać wiedzę z obszarów dotychczas mało im znanych. Wielu z nich podkreśla, że właśnie to bardzo lubi w swojej pracy.
Bardzo dbamy o to, by pracownicy mogli wykonywać swoje obowiązki w warunkach jak najbardziej sprzyjających efektywnej pracy. Zajmujemy dużą przestrzeń biurową w nowoczesnym stylu, ale nie stosujemy systemu open space, bo chcemy, by każda zatrudniona osoba miała trochę prywatności i spokoju. Pracownicy są rozmieszczeni w pokojach 2 – 4 osobowych, każdy z nich ma do dyspozycji własny laptop, dodatkowy duży monitor oraz nowoczesny, komfortowy fotel (gamingowy).
W biurze dostępna jest dobrze wyposażona kuchnia, jadalnia, biblioteczka, salka fitness i salka konferencyjna. Przy budynku biurowym znajduje się firmowy parking, a osoby, które dojeżdżają rowerem lub uprawiają jogging, mogą skorzystać na miejscu z łazienki z prysznicem, a nawet wyprasować sobie strój na przebranie (dostępny jest sprzęt do prasowania).
Każdy pracownik może korzystać z przerwy regeneracyjnej (pół godziny w ciągu dnia), w czasie której może wyjść na spacer lub skorzystać z naszej salki fitness, zaopatrzonej w maty, rowerek stacjonarny, piłki fitness, rollery.
Z finansowych przywilejów można wymienić atrakcyjny system premiowania, dofinansowanie zajęć sportowych, częściowa lub pełna refundacja opłat za przedszkole, jak również dodatek na wyprawkę szkolną dla dziecka.
Generalnie preferowana jest praca stacjonarna, a zwłaszcza w przypadku nowych osób, które powinny dobrze poznać współpracowników a także wszelkie procesy zachodzące w firmie. Osoby, które pracują już dłuższy czas, mogą w uzasadnionych przypadkach wnioskować o pracę częściowo zdalną lub – w razie wyprowadzki z Poznania - o pracę w pełni zdalną.
Jeśli chodzi o osoby nowo zatrudnione, praca zdalna jest możliwa jedynie w wypadkach sporadycznych, spowodowanych prywatną sytuacją pracownika i dotyczy pojedynczych dni.
Zdecydowanie jest to praca zespołowa. Prowadzimy równolegle wiele projektów i pracownicy niemal nieustannie konsultują się między sobą, wspólnie szukają dobrych rozwiązań, testują nawzajem efekty swojej pracy – a wszystko po to, by do klienta trafiał produkt możliwie najlepszej jakości. Organizujemy też burze mózgów lub wewnętrzne ankiety, bo uważamy, że grupa jest w stanie stworzyć coś znacznie lepszego niż jednostka.
W zespole panuje wspaniała atmosfera, co pracownicy – zarówno ci wieloletni, jak i nowi – często podkreślają. Wszyscy staramy się dbać o ten aspekt, jesteśmy dla siebie pomocni, życzliwi, a jeśli zaistnieją jakieś nieporozumienia, co zdarza się w każdej firmie, staramy się od razu je wyjaśniać. Każda osoba w zespole jest darzona szacunkiem i ceniona, bo wnosi do teamu coś unikalnego – swoją osobowość, wiedzę, doświadczenie – zarówno zawodowe, jak i życiowe. W edukacji dzieci, czym zajmujemy się na co dzień, jest to bardzo ważne. Łączy nas pasja do tego, co robimy, dlatego nasza współpraca przynosi piękne owoce, co jeszcze bardziej mobilizuje nas i jednocześnie zacieśnia nasze więzy.
Myślę, że częściowo już na to odpowiedziałam przy poprzednich pytaniach :). Na pewno bardzo ważna jest umiejętność pracy w grupie, na co składa się otwartość i chęć dzielenia się swoją wiedzą i pomysłami, odwaga do wyrażania swojego zdania, ale też umiejętność słuchania, wyciągania wniosków. Równie ważna jest pokora, by umieć przyznać się do błędu lub przyjąć konstruktywną krytykę. Wspólnie szukamy dobrych rozwiązań i taka perspektywa sprawia, że nieustannie się rozwijamy. A wracając do tematu pracy w grupie – oczywiście niezwykle ważna jest też kultura osobista oraz stosunek do drugiego człowieka, czyli życzliwość, chęć pomocy, a także poszanowanie dla cudzych poglądów czy przekonań.
Może to dziwnie zabrzmi, ale… kocham swój zespół :). Wiadomo, wszyscy jesteśmy ludźmi, mamy swoje lepsze i gorsze chwile, ale udało mi się zgromadzić wokół siebie ludzi, którzy chyba podzielają moją pasję (dbanie o wszechstronny rozwój dzieci), a już na pewno świetnie realizują misję firmy, co widzę każdego dnia. Jako przełożona staram się przede wszystkim wytyczać ścieżki, zachęcać, inspirować, dbać, byśmy nie zbaczali z kursu. Często wspólnie dyskutujemy, rozważamy różne opcje, dzielimy się pomysłami. Staram się nie ingerować bezpośrednio w sposób realizacji zadań przez pracowników, a jedynie wspierać ich wtedy, gdy mnie potrzebują. Mam do swoich pracowników pełne zaufanie i wiem, że mogę na nich liczyć. I mam nadzieję, że oni też czują, że mogą liczyć na mnie. Objawia się to także wtedy, gdy pracownik ma jakieś problemy osobiste i potrzebuje wziąć wolne, zmienić godziny pracy lub przejść na pracę zdalną.