Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »
W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Czytanie ze zrozumieniem
Poznanie liter alfabetu i nawet płynne czytanie to dopiero pierwszy krok na drodze do rozwinięcia umiejętności czytania. Czytamy przecież teksty w określonym celu – by znaleźć jakieś informacje, by dowiedzieć się czegoś konkretnego, a w przypadku beletrystyki – by poznać akcję powieści i zachwycać się zastosowanymi środkami wyrazu. Dlatego ważną umiejętnością jest czytanie ze zrozumieniem. Ćwiczenia dostępne poniżej pomogą tę umiejętność rozwinąć.
Przy okazji: warto pamiętać, że czytanie na głos utrudnia zrozumienie tekstu i spowalnia sam proces czytania. Nie trenuj dziecka przesadnie w czytaniu na głos, bo ta umiejętność nie jest nam na co dzień specjalnie potrzebna :). Szczególnie jeśli dziecko czyta tekst w celu zrozumienia jego treści, pozwól mu czytać po cichu.
Stopniowo będziemy uzupełniali materiały w tym dziale o kolejne teksty.
Zobacz także:
- Kącik Podróżnika: Włochy - Wspomnienia z wycieczek
ustalamy cel podróży każdej z osób, kierując się wskazówkami - Łamigłówki - Urugwaj
ćw. 1 - na podstawie wskazówek ustalamy, która flaga należy do Urugwaju
ćw. 4 - dobieramy w pary fragmenty zdań, by poznać geografię Urugwaju - Łamigłówka Hiszpania - Pedro uczy się polskiego
zamieniamy błędne czasowniki na właściwe - Łamigłówka Japonia - Ukłony po japońsku
ukłon jako podstawa japońskiego savoir vivre'u
(odpowiadamy na pytania do tekstu) - Łamigłówka Polski folklor - Gwara poznańska - Z życia poznaniaka
czytamy tekst i odpowiadamy na pytania - Łamigłówka Wielcy ludzie: Sławni Polacy - I. Paderewski
wykreślamy z tekstu niepotrzebne wyrazy - Łamigłówka Wielcy ludzie: Poza Polską - A. Lindgren
zamieniamy błędne czasowniki na właściwe - Łamigłówki Zwierzę miesiąca: Kanarek
ćw. 2 - czytamy tekst i układamy listę zakupów,
ćw. 4 - segregujemy zdania do odpowiednich kategorii,
ćw. 15 - zamieniamy błędne wyrazy w zdaniach na właściwe - Łamigłówki Zwierzę miesiąca: Pies
ćw. 5 - czytamy tekst i odpowiadamy na pytania,
ćw. 16 - zamieniamy błędne wyrazy na właściwe - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Hipopotam - Ciekawie o hipopotamie
zamieniamy błędne wyrazy na właściwe - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Jaszczurka - A cóż to tak pachnie?
zamieniamy błędne wyrazy na właściwe - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Kaczka - Historie z gazetki szkolnej
wskazujemy prawdziwe i fałszywe komunikaty dziennikarskie - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Kangur - Dzieciństwo w torbie
układamy fragmenty historii w sensowną całość - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Koń - Świat koni
zamieniamy błędne wyrazy w zdaniach na właściwe - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Lew - Życie Leona
układamy fragmenty lwiej historii w sensowną całość - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Nosorożec - Z życia nosorożców
zamieniamy błędne wyrazy w zdaniach na właściwe - Łamigłówka Zwierzę miesiąca: Pszczoła - Życie w ulu
układamy zdania w odpowiedniej kolejności - Łamigłówki kl. 4-5 - Odpowiedzialna turystyka
ćw. 4 - historia tygrysa wykorzystywanego do zarabiania pieniędzy
ćw. 7 - formułowanie opinii na temat zachowania młodych turystów - Łamigłówka kl. 4-5: Dzieje człowieka i świata - Jak to jest z historią?
tworzymy definicje słowa "historia" - Łamigłówka kl. 4-5: Rola komunikacji w historii - A co by było, gdyby... (wersja bc) // (wersja kol)
łączymy fragmenty zdań w pary - Łamigłówka kl. 4-5: Choroby niezakaźne i wady wrodzone -
Radość i twórczość (wersja bc) // (wersja kol)
uzupełniamy tekst wyrazami z ramki
i odpowiadamy na pytania do tekstu - Słowniczek Emocji i Postaw: Ćwiczenia do hasła "Inność"
ćw. 2 - na podstawie opowiadania uzupełniamy zdania i układamy je chronologicznie
ćw. 13 - na podstawie krótkiej historyjki odpowiadamy na pytania - Słowniczek Emocji i Postaw: Bezbronność - Ćwiczenie nr 2
na podstawie opowiadania uzupełniamy zdania i układamy je chronologicznie - Słowniczek Emocji i Postaw: Dąsać się - Ćwiczenie nr 2
na podstawie opowiadania odpowiadamy na pytania - Słowniczek Emocji i Postaw: Gnuśność - Ćwiczenie nr 1
na podstawie opowiadania zaznaczamy zdania prawdziwe, aby odczytać hasło - Słowniczek Emocji i Postaw: Smutek - Ćwiczenie nr 1
wykonujemy różne polecenia, aby sprawdzić znajomość tekstu - Słowniczek Emocji i Postaw: Współpraca - Ćwiczenie nr 3
na podstawie opowiadania zaznaczamy zdania prawdziwe, aby odczytać hasło - Słowniczek Emocji i Postaw: Zazdrość - Ćwiczenie nr 2
na podstawie opowiadania układamy zdania chronologicznie - Związki frazeologiczne - Do poprawki
zamieniamy błędne wyrazy na właściwe i łączymy w pary fragmenty zdań - Pisanie z przyjemnością: Notatka - Ponadczasowa wiedza
sporządzamy notatkę w oparciu o wywiad nt. zapisków Leonarda da Vinci - Ćwiczenia do lektury "Ania z Zielonego Wzgórza"
ćw. 2 - identyfikujemy bohaterów na podstawie ich wypowiedzi,
ćw. 11 - ustalamy kolejność zdarzeń - Ćwiczenie nr 7 do lektury „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”
(wersja bc) // (wersja kol) // odp.
szeregujemy wydarzenia chronologicznie - Ćwiczenie do lektury "Kapelusz Pani Wrony"
ćw. 4 - wykreślamy niewłaściwe przymiotniki lub przysłówki,
by uzyskać informacje zgodne z treścią lektury - Ćwiczenie do lektury "Chłopcy z Placu Broni" - Ciekawostki o Molnárze
zamieniamy błędne wyrazy na właściwe - Ćwiczenie do lektury "Tomek w krainie kangurów" - Ciekawostki o Szklarskim
zamieniamy błędne wyrazy na właściwe (szukamy rymów) - Ćwiczenie nr 7 do lektury "Mazurek Dąbrowskiego"
okoliczności powstania "Pieśni Legionów Polskich we Włoszech" (oś czasu) - Ćwiczenie nr 5 do artykułu "Ciekawe, jak... powstają zdjęcia"
rozstrzygamy, które zdania opisują fotografię cyfrową - Ćwiczenie nr 6 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... ważne jest,
by jadać posiłki wspólnie z rodziną"
błędne słowa zamieniamy na właściwe - Ćwiczenie nr 3 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... zwierzęta mają różne domy
- cz.2: ptaki"
dzielimy ptasie gniazda na kategorie, sugerując się fragmentem tekstu - Ćwiczenie nr 4 do artykułu "Ciekawe, dlaczego... ludzie zdobywają najwyższe szczyty"
(wersja bc) // (wersja kol)
dopasowujemy fragmenty zdań - Matematyka - Przyjęcie niespodzianka
(obliczenia kalendarzowe)
odpowiadamy na pytania do tekstu - Tematy z zakresu biologii: Wirusy - Inwazja na komórki
(wersja bc) // (wersja kol)
z rozsypanych fragmentów zdań układamy etapy infekcji wirusowej - Tematy z zakresu geografii - Prognoza pogody
ćw. 3 - czytanie ze zrozumieniem, rysujemy symbole pogody
ćw. 5 - czytanie ze zrozumieniem, odczytywanie danych z wykresu - Tematy z zakresu geografii - Zbiórka
czytanie ze zrozumieniem, dopasowujemy opisy do ilustracji - Tematy z zakresu geografii - W Zagłębiu Ruhry // odp.
czytanie ze zrozumieniem i kierunki geograficzne - Tematy z zakresu geografii - Afrykańskie krajobrazy
(wersja bc) // (wersja kol)
czytanie ze zrozumieniem i główne kierunki geograficzne - Ćwiczenie do komiksu historycznego - Wojny punickie
rozsypanka wyrazowa, układanie zdań (temat: słynne zwierzęta) - Historia - Starożytny Rzym
Stolica starożytnego Rzymu - odpowiadamy na pytania do tekstu
Wycieczka po imperium - korzystamy z opisu trasy, by uzyskać hasło
(główne i pośrednie kierunki geograficzne) - Historia - Polska w czasach Jagiellonów
Na dworze Jagiellonów - identyfikujemy postacie historyczne na podstawie wypowiedzi,
Szlachta rusza na wojnę - kierując się wskazówkami, ustalamy kolejność zdarzeń - Historia: Co to jest historia? - Plan miasta średniowiecznego (bc) // (kol)
czytanie ze zrozumieniem, układ współrzędnych i kierunki geograficzne - Historia: Wiek XVIII w Polsce - Historia w pigułce
odpowiadamy na pytania do tekstu - Historia: Wiek XIX w Polsce - Po zakończonych walkach
wykreślamy niepotrzebne litery i odpowiadamy na pytania do tekstu
- TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
- ZERO irytujących treści i reklam
- dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
- dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
- BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)
Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.