Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

Na skróty:

Wspieramy:

Widzę, słyszę, piszę

Dział ten jest przeznaczony dla dzieci, u których występują deficyty rozwojowe (dysleksja, dysgrafia) i którym nauka pisania i czytania sprawia szczególne problemy. Tutaj, w sekcji dla dzieci, będziemy zamieszczać ćwiczenia kompensacyjne, które pomogą dziecku usprawnić swoje umiejętności. W sekcji dla rodziców natomiast znajdziesz również specjalne artykuły na temat zapobiegania dysleksji i postępowania w przypadku jej wystąpienia:
Dysleksja - artykuły dla rodziców.

Najistotniejsze w pracy z dzieckiem, u którego zdiagnozowano fragmentaryczne deficyty rozwojowe, jest to, aby jednocześnie usprawniać wszystkie funkcje biorące udział w procesie nauki czytania i pisania. Oznacza to, że podczas zajęcia, które proponujesz swojemu dziecku, muszą wystąpić 4 rodzaje ćwiczeń:

  • ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowo – językowe,
  • ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe,
  • ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo – ruchową,
  • ćwiczenia usprawniające orientację przestrzenną.

Każde zajęcie z dzieckiem rozpoczynaj od ćwiczenia, o którym wiesz, że Twoje dziecko poradzi sobie z nim bez większego trudu. Jeżeli Twoje dziecko ma zaburzone funkcje słuchowe – zacznij od ćwiczenia usprawniającego funkcje wzrokowe, i odwrotnie. Pierwsze zadanie powinno dać Twojemu dziecku poczucie odniesionego sukcesu i pozytywnie zmotywować do podejmowania kolejnych zadań.

Darmowy arkusz do pobrania

Pracuj z dzieckiem systematycznie, krótko, ale codziennie, ponieważ potrzebuje ono intensywnej stymulacji. Dostarczaj mu codziennie bodźców, które usprawniają jego funkcje zaburzone oraz wpływają na maksymalne usprawnienie funkcji, które nie są zaburzone. Jest to jedyna droga, aby Twoje dziecko nie zaznało niepowodzeń szkolnych.

Pamiętaj!
Jeżeli teraz nie pomożesz swojemu dziecku, problem będzie rósł razem z nim.

Sprawdź także ćwiczenia w innych działach:

Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.