Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Polski jako obcy - Komunikacja - Pytanie o hobby

W tym zestawie poznajemy polskie nazwy róznych czynności, które lubimy robić w wolnym czasie. Uczymy się także mówić po polsku o tym, jak często je wykonujemy.
Arkusze są dostępne w wersji bc i kol, a także:
wersja A - pismo uproszczone w liniaturze
wersja B - puste pola do zapisu, bez liniatury
wersja 1, 2 - np. 1-1, 1-2 - ten sam typ zadania,
inny zestaw słów
- Wzorzec komunikacyjny - 1a (bc) - (kol) // 1b (bc) - (kol)
Dialog: "Co lubisz robić?", "Lubię..."
Odmiana czasownika: lubić
Słowa i wyrażenia: grać w hokeja, czytać książki, jeździć na rowerze, śpiewać, tańczyć, robić zdjęcia,
słuchać muzyki, wędrować, jeździć konno, jeździć na deskorolce, gotować, spacerować,
grać w (kręgle, szachy, gry planszowe, siatkówkę), grać na gitarze, łowić ryby, pływać, malować,
wspinać się, żeglować, biegać
Ćwiczenie 1 - Napisz po śladzie i połącz
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 2 - Napisz i odpowiedz na pytania
A (bc) // (kol)
B (bc) // (kol)
Ćwiczenie 3 - Krzyżówka z hasłem
(bc) // (kol)
Hasło: skakać na skakance
Ćwiczenie 4 - Napisz
1A (bc) - (kol) // 1B (bc) - (kol)
2A (bc) - (kol) // 2B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 5 - Wytnij i przyklej
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 6 - Ułóż słowo, zapisz i połącz
A (bc) // (kol)
B (bc) // (kol)
Ćwiczenie 7 - Wybierz
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 8 - Wykreśl
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 9 - Dopasuj
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 10 - Uzupełnij
(bc) // (kol)
- Wzorzec komunikacyjny - 2a (bc) - (kol)
Jak często spacerujesz / grasz w hokeja / jeździsz konno?
Spaceruję / Ona spaceruje codziennie / każdego dnia.
Gram / On gra w hokeja raz w tygodniu.
Jeżdżę / Ona jeździ konno dwa razy w miesiącu.
2b (bc) - (kol)
Jak często (ty) jeździsz / on/ona jeździ... na deskorolce / rowerze / rolkach?
Jak często (ty) grasz / on/ona gra w koszykówkę / w kręgle / na gitarze?
2c (bc) - (kol)
Jak często gotujesz / pływasz / malujesz /
czytasz książkę / słuchasz muzyki / biegasz?
Jak często on/ona gotuje / pływa / maluje /
czyta książkę /słucha muzyki / biega?
2d (bc) - (kol)
Odmiana czasowników w 1 i 3 os. l. poj.: jeździć, grać, czytać, słuchać, pływać,
biegać, malować, gotować
Określenia częstotliwości: codziennie / każdego dnia, co drugi dzień, raz w tygodniu,
raz w miesiącu, dwa razy w tygodniu, dwa razy w miesiącu, co poniedziałek / w każdy poniedziałek,
co wtorek / w każdy wtorek, co środę / w każdą środę, co czwartek / w każdy czwartek,
co piątek / w każdy piątek, co sobotę / w każdą sobotę, co niedzielę / w każdą niedzielę
Ćwiczenie 1 - Znajdź słowa, napisz i połącz z obrazkiem
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 2 - Wybierz słowo, napisz i ponumeruj
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 3 - Wytnij i przyklej (bc) // (kol)
Ćwiczenie 4 - Uzupełnij (bc) // (kol)
Ćwiczenie 5 - Napisz
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 6 - Połącz i napisz
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 7 - Wybierz
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 8 - Odczytaj i napisz
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Ćwiczenie 9 - Napisz odpowiedź
A (bc) - (kol) // B (bc) - (kol)
Zobacz również:

- TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
- ZERO irytujących treści i reklam
- dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
- dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
- BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)
Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.