Opinie naszych użytkowników
Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.
Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi
Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka
Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Polski jako obcy - Komunikacja - Pytanie o ubiór

"Mam na sobie... . Nie lubię..., wolę... ." W tym zestawie uczymy się opisywać po polsku nasze ubrania i mówić o swoich upodobaniach w kwestii ubioru.
Niektóre arkusze są dostępne w wersji bc i kol, a także:
wersja A - pismo uproszczone w liniaturze
wersja B - puste pola do zapisu, w liniaturze
wersja C - puste pola do zapisu, bez liniatury
wersja 1, 2 - np. 2-1, 2-2 - ten sam typ zadania,
inny zestaw słów
- Wzorzec komunikacyjny
1a (bc) // (kol)
słowa: koszula, kurtka, spódnica, czapka, bluzka, koszulka, bluza, sukienka,
sweter, krawat, kapelusz, szalik, spodnie, spodenki, rajstopy, skarpetki, buty
wyrażenia: mam na sobie.../masz na sobie.../on/ona ma na sobie... + biernik (co?)
1b (kol)
Mam na sobie.../Lubię nosić... + kolory (np. brązową, brązowy, brązowe) + biernik (co?)
1c (kol)
słowa: (sweter, krawat, spódnica) w paski, (skarpetki, spódnica, sukienka) w kropki,
(koszula, szalik, spodenki) w kratę, (kurtka, bluza) z kapturem,
czapka (z daszkiem, z pomponem)
1d (bc) // (kol)
słowa: rodzaje butów (tampki, kozaki, kalosze, buty sportowe, sandały, trapery)
1e (kol)
dialogi: Co masz na sobie? Co lubisz nosić? On/Ona ma na sobie... On/ona lubi nosić...
Ćwiczenie 1 - Podpisz
1A (bc) - (kol) // 1B (bc) - (kol) // 1C (bc) - (kol)
2A (bc) - (kol) // 2B (bc) - (kol) // 2C (bc) - (kol)
Ćwiczenie 2 - Odczytaj, napisz i narysuj
(1) // (2)
Ćwiczenie 3 - Narysuj i pokoloruj
Ćwiczenie 4 - Podkreśl właściwe
Ćwiczenie 5 - Odszukaj i pokoloruj
Ćwiczenie 6 - Podziel na słowa, zapisz i połącz z obrazkiem
Ćwiczenie 7 - Wybierz
Ćwiczenie 8 - Rozwiąż krzyżówkę
Ćwiczenie 9 - Napisz
(B) // (C)
Ćwiczenie 10 - Uzupełnij
- Wzorzec komunikacyjny
2a (bc) // (kol)
Włóż... czapkę, koszulę, kurtkę, spódnicę, bluzkę, koszulkę, bluzę,
sweter, krawat, kapelusz, szalik, buty, spodnie,
spodenki, rajstopy, skarpetki.
2b (bc) // (kol)
Nie lubię (nosić)... + dopełniacz (czego?). Wolę + biernik (co?)
2c (bc) // (kol)
Nie lubię (nosić) tych (spodni, butów itd.), tej (spódnicy, bluzki itd.),
tego (swetra, kapelusza itd.).
Wolę te (buty, spodnie itd.), tę (spódnicę, bluzkę itd.),
ten (sweter, kapelusz itd.)
Ćwiczenie 1 - Napisz i zaznacz
wersja A (bc) // (kol)
Ćwiczenie 2 - Wytnij i przyklej
(bc) // (kol)
Ćwiczenie 3 - Znajdź, napisz i narysuj
wersja B (bc) // (kol)
wersja C (bc) // (kol)
Ćwiczenie 4 - Zaznacz (bc) // (kol)
Ćwiczenie 5 - Krzyżówka (bc) // (kol)
Ćwiczenie 6 - Ponumeruj (bc) // (kol)
Ćwiczenie 7 - Napisz
wersja B (bc) // (kol)
wersja C (bc) // (kol)
Ćwiczenie 8 - Wytnij i wklej (bc) // (kol)
Ćwiczenie 9 - Wybierz słowo, napisz i ponumeruj
wersja A (bc) // (kol)
Gra ma na celu utrwalenie wyrażeń z działu „Pytanie o ubiór”. Gracze rzucają kostką,
by wylosować część garderoby i rysując, ubrać wybraną postać.
Rozgrywka przewidziana jest jest dla 1-4 osób. W instrukcji opisane są jej zasady.
- Instrukcja do gry
- Plansza do gry
1 strona do wydruku - Kostka do gry
1 strona do wydruku - Karty do gry
(wersja łatwiejsza) // (wersja trudniejsza)
4 strony do wydruku
wersja łatwiejsza - gotowy zarys całej postaci
wersja trudniejsza - samodzielne rysowanie
Zobacz również:
- Polski jako język obcy - Nauka słówek - Ubrania
- Plansze - Słowniczek obrazkowy - Ubrania - wersja bc // kol
- Trimino obrazkowe GW - Ubrania
sprawdź zasady układania trimina - Polski jako język obcy - Inne wzorce i ćwiczenia komunikacyjne
- Polski jako język obcy - Pozostałe materiały
- Ubrania - Materiały edukacyjne

- TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
- ZERO irytujących treści i reklam
- dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
- dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
- BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)
Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.