Opinie naszych użytkowników

Pragnę serdecznie podziękować za wspaniałe pomysły i ciekawe materiały z których korzystam już od jakiegoś czasu w pracy z dziećmi. Wasza strona jest po prostu fantastyczna(...)
Agnieszka K.

Wczoraj byłam bezradna jak pomóc mojemu dziecku w nauce tabliczki mnożenia. A dzisiaj jestem szczęśliwa, że dzięki Pani pomocy, mojemu dziecku udało się ruszyć z miejsca.
Beata z Łodzi

Bardzo często korzystam z serwisu SuperKid.pl... Jest świetny, kapitalny, rozwija wyobraźnię, kreuje osobowość, rozwija zainteresowania :) Dziękuję.
Elżbieta J., mama i nauczycielka

Czytaj inne opinie »

W 2020 r. SuperKid.pl otrzymał
NAGRODĘ GŁÓWNĄ
w konkursie
ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU,
w kategorii: Internet.
Organizatorem konkursu jest:
Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Wiersz

polski - ćwiczenie do wydruku - części zdania: dopełnienie

W tym dziale m.in. utrwalimy sobie pojęcia związane z budową wiersza, poznamy kilka typów rymów, sprawdzimy, co wpływa na nastrój tekstu, i podejmiemy własne próby poetyckie. Spróbujemy także swoich sił na polu analizy i interpretacji poezji, przypatrując się z uwagą wierszom słynnej polskiej noblistki – Wisławy Szymborskiej.  

W tej sekcji dostępne są następujące materiały do wydruku:

Zagadnienia związane z analizą i interpretacją poezji
  1. Obraz poetycki – Posługując się środkami stylistycznymi, układamy wiersz
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  2. Wśród treli na karuzeli – Liczymy zwrotki, wersy, sylaby, rymy i epitety
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  3. Nie czuję, że rymuję – Wskazujemy rymy dokładne i niedokładne (wersja bc)
  4. Nastrojowe czytanie – Rozpoznajemy emocje i nastrój wiersza (wersja bc)
  5. Muza strof nie liczy – Pojęcia związane z poezją (wersja bc)
Zestaw tematyczny nazwiązujący do twórczości
Wisławy Szymborskiej
Zagadnienia związane z analizą i interpretacją poezji
  1. Liryka, liryka… – Cechy utworów lirycznych
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  2. O poezji na okrągło – Pojęcia dotyczące budowy wiersza
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  3. Warto wiedzieć – Rodzaje wierszy
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
    typy wierszy: sylabiczny, sylabotoniczny, biały, stychiczny, stroficzny
  4. Kto mówi? – Cechy liryki bezpośredniej, pośredniej, inwokacyjnej
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
  5. Krok po kroku – Etapy analizy i interpretacji poezji
    (wersja bc)
    // (wersja kol) // odp.
Analiza i interpretacja konkretnych wierszy noblistki – Mapy myśli
  1. Warstwa po warstwie – Wiersz pt. „Cebula”
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  2. Spojrzeć na chmury – Wiersz pt. „Chmury”
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  3. Przekonać do powrotu – Wiersz pt. „Z nieodbytej wyprawy w Himalaje”
    (wersja bc)
    // (wersja kol)
  4. Tylko niektórzy? – Wiersz pt. „Niektórzy lubią poezję”
    (wersja bc)
    // (wersja kol)

Sprawdź też ćwiczenia w innych działach:

Chcesz otrzymywać informacje o nowych materiałach edukacyjnych dla dzieci?

Zapisz się na darmowy biuletyn
SuperKid.pl:
  • TYSIĄCE materiałów edukacyjnych
  • ZERO irytujących treści i reklam
  • dla rodzica: SPOKÓJ I WYGODA
  • dla dziecka: RADOŚĆ z własnych osiągnięć
  • BEZPIECZNA NAUKA i ZABAWA w jednym :)

Bo KAŻDE dziecko jest mądre i inteligentne.
Trzeba tylko dać mu szansę.